03 April 2009

~ KeRjA aMaL di PiNeNg ~

imageshaa..nie baru nak update cter sal trip ke Puau Pinang last week.ari jumaat lepas bersamaan 27 mac 2009 ak as a staf Yayasan Pembangunan Nurhikmah bertolak ke sana bersama group ypn & juga warga Yayasan Taqwa.Kiranye kami nie yayasan yang menjalankan kerja amal bagi membantu anak-anak yatim yang berada di seluruh M'sia.nie adalah 1st program yang ak join in 1st month i'm working here.so far..so gud lah.dgr cter bulan nie ke Pahang lak..huhu.so..wait n c jer la...

pkol 12 smp kt Yayasan Taqwa utk amek dyorng bserta dgn sumbangan yang telah di sediakan oleh mereka.penat gak lah memunggah beg 2 sume..beg2 nie akn diserahkan kepada ank2 yatim yang bkumpul utk program keesokan harinye..dlm pjalanan 2..tdoooo..zzzzzzzzzz


530 smp kat hentian Bukit Merah..kat sanalah we'll mandi n sarap sume.n then terus gerak ke tempat yg di tuju iaitu Uitm Pulau Pinang di mana majlis sumbangan ini di jalankan.ngam-ngam smp sana kol 8..erhhhhhh lenguh-lenguh badan nie mak oii!!kne punggah beg lagiiiiiii...


walopon kepenatan n kelelahan..masih sempat memberi senyuman paling manis dak2 nie.i'm a camera women at diz time..huhu

sekitar majlis penyerahan..dirasmikan oleh adun daerah sana ler.erm lpe lak name die..n x ketinggalan wakil dr ypn iaitu En. Nor Hisyam turut mberi ucapan beliau. Inilah antara sumbangan dari pihak kami utk segelintir anak yatim di sana.bertungkus lumus dlm mjayakan majlis nie..penat nk susun beg nie taw cuz beg2 nie sume ad num yg telah di khaskan utk lelaki dan perempuan.kirenye dah dkategorikan utk lelaki dan juga perempuan..so, beg nie xleh la main bagi jerrrr... tp ad gak yg tsilap.org ramai..so bkn men susah lagi nk match kan num bag ngan num yang ad pada anak2 nie.b4 majlis nie anak yatim perlu register dulu n time 2 lah dyorng akan dberi satu num..num 2 lah perlu same ngan num bag yang dyorg akan dapat.

kami sukarelawan dari Yayasan Pembangunan Nurhikmah...erm adik2 dari rumah tahfiz pn ad taw.tgk atas 2 yang sume berjubah puteh n berkain lilit d kepala.ak ajak bgambar pun masing2 poyo jer muke..akak jer yang sengih2..


sempat gak bgambar kt Kampus Uitm Pineng nie..abeh majlis nie lam kol 11.30.pas2 dak2 upsi take over utk next session smp lah kol 2.00..even badan penat n panas sume tp kepuasan 2 ad ler cuz dapat lakukan keje amal seperti nie..

n then dalam masa dak2 upsi take over event nie, apa lagi kami sume amek kesempatan ler jengah2 gerai2 yang ad di sekitar event nie.erm saje jer bagi gerai owner nie ad customer yg datang.tp sempat gak beli keychain n bla bla bla..sblm balik soru dulu lah..lapauu..

ini lunch kami kat sana..huhu.very da sodap..menyelerakan x??sume di sediakan okey..juz suap ke mulut saja!pkol 2 terus kuar dari Uitm n kami ke mane sterusnye??haa..wokeh..contnue in next xpdc..

No comments:

Post a Comment